Alle priser hos Gplshop er angivet i svenske kroner (kr) inklusive 25 % moms. Obs! Ingen skjulte udgifter som f.eks. emballage, ekspeditionsafgifter mv. kommer oveni.
Gplshop drives af Entreprenadbutiken AB org nr: 556553-4566. Nedenfor ser du vores komplette købsvilkår og databeskyttelsespolitik:


1. Fortrydelsesret
Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret i henhold til lov (2005:59) om fjernsalgsaftaler og aftaler udenfor forretningslokaler.
Varen skal returneres i overvejende uændret tilstand og i originalemballagen. Hvis produktet er forseglet, må forseglingen ikke være brudt.
Er forseglingen brudt ved tilbagesendelsen, anses varen for at have været brugt, og vi forbeholder os ret til at foretage en reduktion af varens pris, der svarer til varens værdiforringelse.
Som kunde står du for returfragten, og du skal ved en forespørgsel kunne bevise, at du har afsendt produktet, så bed altid fragtfirmaet om en kvittering.
Hvis du vil udnytte fortrydelsesretten, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. +4631- 24 30 15 eller sende en mail til info@gplshop.se og meddele, at du fortryder dit køb.
Vi mailer dig en formular, der oplyser dig om, hvortil varen skal returneres, og hvordan du skal gøre det. I henhold til svensk lov skal du meddele os, om du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Derfor vil returvarer uden denne meddelelse blive afvist.
Fortrydelsesretten gælder kun for privatpersoner, ikke for virksomheder.

Produkter, som er undtaget fra fortrydelsesretten, og som ikke kan returneres, er klæbemærker til selvkørende plæneklipper, da disse fremstilles efter kundens ønsker.

Retningslinjer for retur og udskiftning for at undgå prisnedsættelse og værdiforringelse:

Varen skal returneres i overvejende uændret tilstand og i originalemballagen. Hvis produktet er forseglet, må forseglingen ikke være brudt.
Vi skal have modtaget en udskiftnings- eller fortrydelsesforespørgsel senest 14 dage efter, at du har afhentet forsendelsen. Du har derefter 14 dage til at sørge for, at varerne ankommer hos os.
• Varen/Varerne skal returneres i originalemballagen. Denne må ikke være beskadiget, og alt oprindeligt indhold skal sendes med.
• Varen/Varerne må ikke have været monteret, anvendt eller på anden måde afvige fra sin oprindelige tilstand.
Kontrollér altid, at bestillingen er korrekt ved at sammenligne artikelnummeret på de produkter, du har fået, med den kvittering, der følger med, uden at bryde forseglingen.
En uafhentet pakke betragtes ikke som en udnyttelse af fortrydelsesretten.
• Som kunde står du for returfragten, og du skal ved en forespørgsel kunne bevise, at du har afsendt produktet, så bed altid om en kvittering fra fragtfirmaet.
En retur tager op til 14 dage at behandle.

2. Plombering:
Afhængigt af, hvordan varen er emballeret, plomberes de på forskellig vis. Den mest almindelige måde er, at varen er i en lukket plastikpose. Elektroniske reservedele plomberes ofte med en etiket eller en speciel tape, se nedenfor et eksempel på, hvordan det kan se ud:


3. Sådan gennemfører du en retur
Returforsendelsen af en pakke foregår med en transportør efter eget valg til den adresse, som findes på returformularen. Det er ikke muligt for os at hente pakken på et postudleveringskontor. Sker det, trækker vi 250DKK. fra i tilbagebetalingsbeløbet. Så for din og for vores skyld beder vi dig sende retur som en virksomhedspakke eller lignende. Vi hæfter ikke for eventuelle omkostninger, som opstår i forbindelse med mangelfuld emballering. Husk derfor, at varen skal emballeres forsvarligt.
Ved godkendt retur tilbagebetales hele produktudgiften, dog ikke fragtbeløbet.

4. Tilbagebetaling
Ved fortrydelsesret har du ret til at få pengene tilbagebetalt i løbet af 14 dage fra den dag, Gplshop modtog returvaren. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel, som kunden anvendte ved købet.

5. Udskiftning af en vare
Ønsker du at udskifte din vare, fordi du er kommet til at udføre en forkert bestilling? Eller syntes du, at det ikke var den rigtige størrelse? Underret os om, at du vil anvende et åbent køb. Tilbagesend den vare, du vil returnere, og bestil derefter den rigtige fra vores hjemmeside.
Vi tilbagebetaler dig for den vare, du vil udskifte, når vi har modtaget den.

6. Åbent køb
Vi tilbyder dig et 14-dages åbent køb. At handle på et åbent køb betyder, at du får pengene tilbage, hvis du ikke længere vil have varen, og du leverer den tilbage i løbet af en bestemt periode.
Åbent køb gælder ikke for varer, hvis forsegling er blevet brudt, eller som har været anvendt.

Returadressen er:
GPLSHOP.SE
C/O Entreprenadbutiken AB
Transportgatan 39
422 46 Hisings Backa
Sverige
(Du kan læse mere om fortrydelsesret på forbrugeragenturets hjemmeside)

7. Fragt og Leverancer
Leverancer fra os sker med posten og DHL, jævnfør nedenstående i EU. Ordrer sendes inden for 1 - 3 dage fra os. Som kunde har du ret til at annullere købet ved eventuel forsinket leverance. Fragtomkostninger afhænger af vægten, priseksempel i Sverige: 3 kg koster 50,- 10 kg 65,- udvalgte varer er uden fragt.
Netop din fragtpris vises ved kassen inden gennemført køb.
Posten/DHL: Samlet leveringstid: 1-3 arbejdsdage. Bemærk, at for leverancer til sværttilgængelige og tyndt befolkede områder i Norrland kan leveringstiden være 1 dag ekstra udover det, som er angivet nedenfor.

Frist hos fragtfirmaets repræsentant er 10 dage.
For lande uden for EU pålægges der indførselsafgift og indførselsmoms fra fragtfirmaet.

8. Transportskader
Alle klager angående transportskader skal ske via DHL. Følg instruktionerne nedenfor for at udfylde klagen.

Gå ind på DHL's hjemmeside. Under fanen Kontakt os vælger du Klager indenrigs - Gå til Registrer klage. Udfyld formularen og send, så bliver du kontaktet af DHL i løbet af 1-2 arbejdsdage.

Alternativt kan du ringe til DHL på telefonnummer 0771-345 345

9. Reservedele
Reservedele indgår ikke i vores almindelige sortiment, vi bestiller disse, efter at kunden har afgivet sin bestilling hos os, det tager normalt 2-5 arbejdsdage, inden vi har modtaget reservedelen fra vores leverandør. Derefter sender vi din vare i løbet af 1-3 arbejdsdage. Reservedele kan ikke afbestilles.

Bemærk, at leveringstiden for reservedele kan afvige, hvis en artikel er i restordre hos vores leverandør.
Hvis Gplshop ikke kan levere inden for aftalt tid, skal forbrugeren, uden unødvendig forsinkelse, informeres om årsagen til forsinkelsen og oplyses om et nyt leveringstidspunkt. Kan Gplshop heller ikke udbedre fejlen inden for rimelig tid, har forbrugeren ret til at ophæve købet. Dette gælder også specialbestillinger.

10. Uafhentede varer
Vi debiterer et beløb på 450 kr for udgifterne til fragt, som har kostet os fragtafgifter tur-retur samt administration, hvis du ikke afhenter den bestilte pakke.

11. Betaling
Betaling kan foregå med bank/kreditkort & PayPal
• Bank/kreditkort
Vi accepterer Visa och MasterCard / Eurocard. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. Vi opfylder kravene til PCI DSS.
PayPal, sikkert og hurtigt betalingsalternativ på nettet.

12. Ordebekræftelse
Når du har afgivet din ordre på vores hjemmeside, får du en ordrebekræftelse sendt til din mailadresse. Hvis du ikke har modtaget denne mail, kan den være havnet i din junkmail.
Har du kontrolleret dette, og du ikke kan finde den sædvanlige kundeservicekontakt, så hjælper vi dig.
Det er vigtigt, at du kontrollerer dine oplysninger i din ordrebekræftelse, da det ellers kan medføre en ekstra udgift, hvis pakken sendes til en forkert adresse på grund af fejlagtige adresseoplysninger.

13. Fejl og rettelse af offentliggjort materiale
Vi tager forbehold over for åbenlyse prisfejl samt billedgengivelser, tekniske fejl på webstedet, i browseren eller i hardvaren, såsom netværk og servere.

14. Klager
Vi garanterer, at de varer, du får, er fejlfrie ved leveringen. Skulle du få en ødelagt vare, så kontakt os så hurtigt som muligt, og beskriv detaljeret, hvad fejlen er. I henhold til forbrugerkøbeloven gælder der en tre års ret til at klage, og to måneder anses som en rimelig tid for en defekt/skade.
Ved returnering i forbindelse med klage/garanti står kunden for fragten til os, og vi betaler fragten tilbage til kunden. Vi afhenter ikke pakker, som er blevet sendt til os med fragt betalt af modtager, uden vores skriftlige samtykke! Ved en eventuel tvist er det vores politik at følge det Offentlige Klagenævns anbefalinger. Hvis Gplshop foretager en ny leverance eller afhjælper fejlen i tilfælde af klage, tilbagebetales eventuelle fragtudgifter inden 14 dage fra den dag, Gplshop modtog den vare, der er klaget over. Returnering af varen samt tilbagebetaling skal ske uden unødvendig forsinkelse.

15. Garanti
Gplshop giver dig 2 års garanti på samtlige NYE produkter, bortset fra tilbehør og reservedele, hvis garantiperiode er på 1 år.
Garanti på varer dækker kun oprindelige fabrikationsfejl, og dermed ikke fejl som opstår ved eller efter en ændring af varens funktion og udseende, såsom ombygning, opgradering eller anden konfigurering af varen. Din ordrebekræftelse gælder som garantibevis.

Garantien gælder ikke ved skader, som er opstået ved:
• Fejlmontering
• Misbrug
• Ulykkestilfælde
• Erhvervsmæssig anvendelse
• Konkurrencebrug
• Normal slitage/forringelse
Gplshop forbeholder sig ret til at afvise en klage, hvis det viser sig at varen ikke er fejlbehæftet i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning.

16. Vejledninger
I givet fald følger der en brugsanvisning i fysisk eller digital form med produktet
17. Salg til mindreårige
Vi indgår ikke aftaler med mindreårige (under 18 år) uden værges godkendelse
18. Uagtsomhed
Hvis forbrugeren har behandlet en vare på en måde, som ikke er tilladt, eller hvis dele af varen mangler eller er skadede, er denne ansvarlig for varens forringede værdi. I dette tilfælde forbeholder vi os ret til ved tilbagebetalingen at foretage et fradrag for værdiforringelsen. Denne værdiforringelse kan væres op til 100 %, hvis det anses for berettiget.

19. Ansvar
Gplshop forudsætter, at du, hvis du køber produkter på webstedet, har de nødvendige kundskaber med hensyn til at montere bestilt reservedel eller tilbehør. Du har ansvaret for, at en leveret reservedel monteres på korrekt vis, som en fagkyndig ville gøre det. Ved et ikke-professionelt arbejde kan der opstå betydelig fare for brugeren. Der tages ikke hensyn til krav på skadeserstatning som følge af fejlagtig anvendelse/montering.

20. Kampagner og tilbud
Gplshop kan fra tid til anden tilbyde kampagner på webstedet, som kan omfatte gunstigere vilkår, end hvad der fremgår af disse vilkår, f.eks. vedrørende betaling. Disse gunstigere vilkår gælder, så længe kampagnen kører, og for de specifikke varer som angives af Gplshop i forbindelse med kampagnen. Gplshop forbeholder sig ret til når som helst at indstille sådanne kampagner. Ved afslutning eller indstilling af en kampagne gælder disse vilkår uforandret. Tilbud på specielle varer på webstedet gælder i en begrænset periode, eller så længe lager haves.

21. Force majeure
Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser eller fejl som følge af omstændigheder, som virksomheden ikke har indflydelse på, såsom arbejdskonflikter, brand, krig, myndighedsbeslutninger og formindskede eller manglende leverancer fra leverandøren.

Vi påtager os endvidere heller intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktegenskaber, som ændres af forskellige leverandører og andre faktorer, som vi ikke har kontrol over. Virksomheden tager heller aldrig ansvaret for direkte eller indirekte skader/tab, som kan opstå for kunden.

22. Spørgsmål vedrørende vores ordrevilkår
Hvis du har du spørgsmål vedrørende vores ordrevilkår, er du altid velkommen til at kontakte os, jf. kontaktoplysninger nedenfor. Ved køb sender vi straks en bekræftelse via e-mail. Hvis du ikke modtager en bekræftelse, kan det skyldes, at du f.eks. har opgivet en forkert e-postadresse, kontakt da venligst vores kundeservice.

info@gplshop.se
Til Kontaktformular >>
Til oplysninger om Tryg E-handel >>

Gplshops Databeskyttelsespolitik
Hvordan behandler vi dine persondata?
Gplshop anvender dine personlige oplysninger for at kunne tilbyde vores produkter og tjenester. Vi indsamler ikke flere oplysninger, end vi har brug for. Vi videresælger ikke dine oplysninger til tredjepart. I denne databeskyttelsespolitik gennemgår og forklarer vi, hvordan vi indsamler og anvender dine personlige oplysninger. Når du bestiller produkter gennem os, godkender du vores databeskyttelsespolitik. Vi fortæller dig også om dine rettigheder. Det er vigtigt, at du læser vores databeskyttelsespolitik igennem, før du afgiver din bestilling hos os. Kontakt os, hvis du har spørgsmål info@gplshop.se
Hvilke oplysninger indsamler vi?
Vi indsamler oplysninger om dig som privatperson eller om din virksomhed, når du afgiver en bestilling hos os, eller når du kontakter os via en formular, e-mail, telefon, sociale medier eller brev.

De oplysninger, vi indsamler, kan være:
• Person- og kontaktoplysninger
• Navn/virksomhedsnavn
• Organisationsnummer/personnummer
• Adresseoplysninger
• Mailadresse/telefonnummer
• Leveranceinfo
• Fakturaadresse
• Faktureringsinfo
• Andre betalingsoplysninger
• Finansielle oplysninger
• Enhedsoplysninger
• Geografiske oplysninger

Hvad gør vi med oplysningerne?
Dine data anvendes til at udsende salgsfremmende materiale i form af mail og post. Hvis du benytter dig af tjenesten ”afhentning i butik” eller værkstedstjenester, vil vi sende dig information eller kontakte dig via telefon vedrørende din maskine eller dit produkt, f.eks. når det er klar til afhentning.

Videresælger vi oplysninger om dig?
Vi videresælger ikke dine personlige oplysninger. Vi kan have brug for at dele dine oplysninger med tjenesteleverandører for Gplshop, for at vi skal være i stand til at opfylde vores forpligtelse over for dig. Vi overholder tekniske og lovmæssige krav om sikker håndtering af dine personlige oplysninger.

Eksempler på enheder, som vi muligvis vil dele dine oplysninger med:
• Leverandør af produkt, som leverer garantien
• Kreditoplysningsvirksomheder
• Myndigheder
• Andre

Inden for hvilken geografisk zone behandler vi dine persondata?
Vi tilstræber altid at behandle dine oplysninger inden for EU/EØS.

Hvor længe gemmer vi dine personlige oplysninger?
Vi gemmer dem, så længe det er nødvendigt, for at udføre vores
forpligtelser.

Hvad er dine rettigheder?
• Du kan bede om en kopi af de oplysninger, som vi har om dig.
• Du har ret til at få rettet fejlagtige oplysninger om dig selv.
• Du har ret til at bede om at få fjernet dine oplysninger*
*Gplshop har juridiske forpligtelser, som forhindrer os i umiddelbart at slette en del af dine
data. Disse forpligtelser stammer bl.a. fra bogførings- og
skattelovgivning, banklovgivning samt lovgivning vedrørende hvidvaskning af penge.

Inden for Gplshop findes følgende salgskanaler:
Entreprenadbutiken
Gplshop
Plæneklipperbutikken
Motorsavsbutikken
Skov- og havebutikken
Log ind